Од три фирме које граде београдски метро,
две су из земље која је учествовала у бомбардовању Југославије 1999. године
и затим је признала независност Косова и Метохије.
Крајем године почиње изградња прве линије у Београду, од Железника до Миријева
Министар финансија Синиша Мали најавио је данас да ће крајем године почети изградња прве линије београдског метроа од Железника до Миријева.
Мали је након потписивања заједничког меморандума о изградњи београдског метроа између Владе Србије, града Београда, кинеске компаније „ Power China” и француских компанија Алстом и Ежис Рејл, рекао да су тим споразумом дефинисана права француских и кинеских компанија које ће радити на изградњи метроа.
Каже да ће Французи радити на електромашинског делу, док ће Кинези изводити грађевинске радове. Мали је нагласио да коначно почиње да се остварује вишедеценијски сан и да ће крајем године почети изгадња депоа на Макшиком пољу чиме креће градња прве линије од Железника до Миријева у дужини од 21,3 км, са 21 станицом.
Додао је да ће друга линија ићи од Миријева до Земуна у дужини од 19,2 км и да ће имати 20 станица, као и да се ради на концепцији треће линије која ће повезати са БГ возом делове које неће покрити прве две линије.
Подсећа да су до сада рађене студије, велики део истраживања, да је усвојен план детаљне регулације Макишког поља и да се сада ради план шинских поља у Београду. Том приликом је у Палати Србија представљена машина, тзв. кртица дуга 100 метара која ће већ ове године почети да гради метро.
Мали је додао да је потребно 13 месеци да се склопи, као и да је остлао још три месеца да та машина буде завршена. „Хвала предсендику Вучићу на поверењу да се бавимо овим пројектом и да почнемо да га спроводимо крајем године. Ово је историјски пројекат за све нас”, нагласио је Мали.
Меморандум о разумевању за пројекат Београдск метро министар је потписао, у Палати Србија, са директором ЈКП Београдски метро и воз Станком Кантаром, потпредседником групе Алстом Филипом Делуром, генералним директором у компанији Ежис рејл Оливиером Буваром и представником компаније „Power C hina” Шје Зидијем.
Присуствовали су министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, заменик градонацелника Горан Весић, амбасадор Кине у Србији Чен Бо и амбасадор Француске у Србији Жан Луј-Фалкони.
Изградња метроа у Београду је најкомплекснији пројекат на Балкану и крајем године ћемо кренути у његову изградњу, рекао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.
Након потписивања Меморандума о сарадњи Владе Србије, Града Београда, француске и кинеске компаније на изграђи метора, Момировић је казао да је јако поносан што ће српска престоница коначно добити метро.
Истакао је да је изградња метроа јако тешка, те да је то разлог зашто се о његовој изградњи толико дуго прича. Момировић каже да је садашња власт преузела ту обавезу да заврши метро у што краћем року. Метро ће, каже Момировић, променити перцепцију Београда, биће боље повезан са две линије, касније и са трећом, али и са БГ Возом.
Момировић додаје да ће метро учинити да Београд постане чистији град, јер ће многи који живе по ободима града остављати своје аутомобиле и метроом долазити у центар града.
Истиче да осим метроа, у Србији се спроводи још неколико важних пројеката, а то је грађење шест ауто-путева, изградња брзе железничке пруге, повезивање са регионом, постројења за пречишћавање отпаних вода…
Момировић каже да ће Србија након свих тих пројеката постати прави лидер на Балкану. „Метро је само круна наших инвестиција”, закључио је Момировић, преноси Танјуг.
Извор портал: ПОЛИТИКА РС